» Positivt och negativt

Hej på er! Igår blev det inget inlägg då jag hade så fullt upp. Först grupparbete inför ett seminarium mellan 08.30-15 och sedan skynda sig iväg till jobbet och jobba 16-21. Eller ja, det blev till 21.30 på grund av lite hemska händelser på jobbet, bla dödsfall.

Även fast man jobbar inom vården så känns det som att man aldrig lyckas "vänja sig" att hantera all sorg, alla anhöriga och självklart den som gått bort...Det är oerhört jobbigt men man måste försöka tänka på det positiva, ex nu har h*n inte ont längre, var ett lugnt avslut, att jag inte kunde göra något bättre för patienten med mera. Men självklart är det jobbigt och jag behövde andas ut lite innan jag drog hem igår. Pausa och bara tänka.

Från något jobbigt och dystert till något lite trevligare. I onsdags efter skolan träffade jag min vän Viktor. Vi har någon dålig vana att bara träffas varje halvår och att sedan säga att vi måste ses oftare som tyvärr inte blir av fören efter 6 månader igen. Så iorsdqgs var det dags igen. Vi drog ner på stan och fika och tog sedan en promenad. Vi gick bland annat längst svartån och kollade på alla dessa cyklar som folk slängt ner i ån. Vi såg också massvis med brunnslocken som någon kastat ner av någon anledning. 



Tyvärr blev det en väldigt kort träff med Viktor då hans bil fick något problem som han behövde åka hem och fixa för att kunna ta sig till jobbet dagen efter.

Men nu ska jag åka till Sala och träffa lite folk. Ha det så bra! 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback